LOKE

LOKE

måndag 24 januari 2011

En gång...

för mycket länge sedan… fick jag en skiva av min mor, Varning för barn!
Humor på högsta nivå, Magnus och Brasse har jag skrattat åt många gånger.
Bilden på skivkonvolutet har följt mig genom åren och när jag sedan såg boken, Varning för tåg, satte jag dem i samband med varandra. Frugan fattade galoppen och nu har jag även boken…


Varning för barn…

en krogshow med Magnus och Brasse som gjordes 1976 på
Restaurang Trädgårn i Göteborg. Showen spelades in och gavs ut på lp-skiva.








Varning för tåg…

Sju år som tågpendlare. John Billows berättelser om förseningar, lokfel och trasiga dörrar.En liten bok om problemen med att åka tåg. Detta är "Boken som gör dina tågförseningar roliga".Författaren har samlat anekdoter om vad som kan hända ombord på ett tåg, med märkliga förseningsmeddelanden, konduktörer som blir kvar på perrongen och lokförare som glömmer stanna på stationer. Boken är indelad i fyra kapitel. När resan är målet, En helt vanlig pendlarmorgon, När tider rubbas, och Service ombord.






Inga kommentarer: