LOKE

LOKE

söndag 13 juli 2008

Mail från Günther...

...fick jag en dag i juli.

Hej!
Jag har en fra°ga. Jag är on semester i Juli i Sverje. Jag tar en resa till Norbotten.
Dina FLEISCHMANN-museum har tyvar bara on söndag öppen. On min resa komma jag till Ödeshög on onsdag de 9. Juli i eftermiddagen.
Nu min fra°ga! Kan jag besök din museum on onsdag de 9. Juli po kvällen?
Till min person. Jag heter Günther Kraml och är pensionär sedan 3 a°r. Jag vara anstelld för 25 a°r i Firma FLEISCHMANN. En stor del fran det tid vara jag Chef-Konstukteur.
Det vore jettebra om jag kan besök dina museum.
Ursäkta min dolig svenska.
Ma°nga hälningar Günther Kraml

Självklart var Günther och hans fru välkomna.
Det blev ett fantastiskt kul besök!
Svenska , engelska och tyska blandades i en härlig internationell röra.
Det visade sig att flera av de lok som finns i muséet var Günther "pappa" till.

Jag fick en gåva av Herr och Fru Kraml.
År 1954 fick vår nuvarande kung, då prins, Karl Gustaf en tågbana av Fleischmann.
Som tack skrev prinsens mamma, Sibylla, ett tackbrev på knagglig tyska?? Samt att man sände med ett fotografi av prinsen, c:a 5 år gamal.

En kopia på tackbrevet och på fotot finns nu att beskåda på muséet!!

Ett stort Tack till Günther med fru, från undertecknad och Fleischmannmuséet!!

Sten-Olov

Inga kommentarer: