LOKE

LOKE

söndag 23 maj 2010

Det händer ibland...

att muséet får ta emot gåvor!

Idag var en sådan dag. Rena julafton faktiskt!
Det började med ett telefonsamtal från en man någonstans i de djupa smålandsskogarna.
Dagarna före jul ringde Sven-Åke från Ruda, och undrade om jag hade plats för lite tågprylar av märket Fleischmann på muséet?
Häpen började jag att svamla om att min ekonomi nog kanske är lite skral för tillfället.
Ett gott skratt klingade i luren, och Sven-Åke klargjorde att det var frågan om en gåva!
Han hade inte längre något behov av sin "ungdoms tågbana". Därför tyckte han, att vad kunde vara lämpligare än ett Fleischmannmuseum?!
Ja, jag kan inte annat än samtycka!!!

Av olika orsaker så har sedan paketet ("Hjulklappen") blivit liggande hos några bekanta till Sven-Åke, han fixade naturligtvis även transporten!

Så, mina vänner, idag kunde min hustru hämta paketet från smålands egen tomte i Ruda!
Själv befann jag mig på mitt kära museum tillsammans med trevliga kaffedrickande besökare.

Paket med tillhörande "GPS"-karta

Ånglok och vagnar från 1200-serien. 1952-1962. Räls, 1600-serien. Amerikansk godsfinka.



En bild på tomten från Ruda, i sommarskrud...
Ett stort TACK, Sven-Åke!




Inga kommentarer: