LOKE

LOKE

söndag 3 juli 2011

Ödeshög sommaren 2011...

Genom lyckliga omständigheter togs beslutet att jag och

”kära hustrun” skulle gifta oss den 12 augusti 1995!




Genom olyckliga omständigheter togs beslutet att jag och

”kära hustrun” skulle ”avgifta” oss den 6/6 2011?

I skrivande stund är det klart,
och fruktansvärt tomt…

I övrigt...
Muséet är nu i det närmaste nerplockat och hemflyttat.
Ja, plats har jag ju numera…

Renoveringen av Tuff-tuff tåget fortskrider och beslut om köp av det gamla järnvägsmagasinet har fått klartecken från kommunen, så… vem vet?
Nästa år kanske det finns ett Fleischmannmuseum igen?!

Men pga. rådande omständigheter (lunginflammation och skilsmässa) så ligger allt arbete nere för tillfället.


Jag kommer att försöka uppdatera både hemsidan och bloggen så fort kraft finns, ha tålamod!




Trevlig tågsommar!!

Nu ska jag gå ut och rasta min ”livskamrat” Zidanah…





På återhörande…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skoj att du kanske fixar till museet igen. Jag bor i Jämtland men om jag åker neröver landet ska jag självklart titta in om du öppnat igen. Själv håller jag på att laga och serva mina gamla Fleischmanngrejer från 50- och 60-talet. Ta nu väl hand om Zidanah

Anonym sa...

Vore bra om du hörde av dig, har inte läst senare inlägg med tåg är ett av mina intressen och skilsmässor ett annat.
Har bra kunskaper i båda :)
Janne 0708366575