LOKE

LOKE

fredag 11 september 2009

"Kommunickan"...

kallade personalen på Hallsbergs järnvägsstations biljettexpedition, kommunikationstabellen för.
Året var 1972 och jag pryade, som det hette då, på SJ i Hallsberg.
Det var två härliga veckor för mig, först på ställverket på den enorma rangerbangården. Följt av en vecka med tågklarerare och expeditionspersonal.
Jag bodde då i Askersund och fick pendla med buss de knappa tre milen tur o retur var dag.
Min mor följde mig till bussen med ursäkten att hon ändå skulle rasta vår hund. Det var både "skämmigt" och tryggt att ha "morsan" med sig!

På muséet har jag en "kommunicka från den tiden.





Jag har även en "kommunicka från Indien, en gåva från en vän som ofta reser dit och som är otroligt tågintresserad. Tack Jerker!










Då min mor och min styvfar ofta reser till Kina, så har jag ett gäng "kommunickor" även därifrån. Tack Kerstin o Urban!












Som avslutning en liten "raritet", som min styvfar plåtade på sin senaste Kinaresa.


Ska nog lägga in en beställning när de åker nästa gång?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Käre Son!
Fin blogg med fina bilder, visst köper vi ett lok nästa gång!
Kram från mamma