LOKE

LOKE

fredag 27 mars 2009

Hej Bloggläsare!

Tiden (i helgen får vi dessutom sommartid!) går fort när man har roligt…
Och roligt har i alla fall jag. Har inte så mycket att göra på jobbet, inte så roligt, men det ger mig lite tid att ägna mig åt modelltågskörning/bygge!
Har en del besökare på muséet, jätteroligt!
Träffar så enormt många spännande människor…

En annan intressant upplevelse är alla mail jag får från olika människor som undrar lite över sina ”tågbanor”. Somliga vill komplettera sina banor, andra vill ha hjälp med värderingar och/ eller försäljningar.

Får många trevliga mail och massor med fina bilder på div. lok och vagnar, naturligtvis av Fleischmannfabrikat, vad annars…?
Den fortsatta ”brevväxlingen” är enormt stimulerande!
Det känns som jag får nya vänner hela tiden.
Fortsätt gärna, ska försöka att svara så snabbt som möjligt.

Saxar några av de senaste mailen…
Utelämnar dock efternamn och bilder.


8/3 09

Hej!

Jag såg att du har en genomgång av transformatorer till Fleischmann på din sida.
Vet du vart man kan få tag i sådana idag?
Min far har en gammal bana sedan 50-60 talet som vi skulle vilja få igång.
Mvh Stefan S

22/3 09

Hej Sten-Olov!
Mitt namn är Sture och jag har en gammal Fleischmannkartong med tåg från 1954,
plus lite växlar, en X skena och räls, de flesta med papp under, men även några nyare
(70-talet?).

Medsänder några bilder.
Min fråga är, har detta något värde idag?
Jag har en spekulant som vill betala några hundralappar för hela klabbet, är det OK tycker Du?Jag har också några gamla kataloger, dels från 50-talet, men också från 70-talet.
Tacksam för svar. Hoppas Du vill hjälpa mig.
Med vänliga hälsningar
Sture


22/3 09

Hejsan!

Mitt namn är Annica S
Min son har köpt ett hus och i huset fanns diverse modelljärnvägssaker.
1st lok. 2st personvagnar. 1st lyftkran. 2st transformatorer. 2st godsvagnar. 2st växlar.
1st kors. 11st raka, 20 cm långa. 21st svängda, 19 cm långa. 2st 3 cm långa. 2st 5 cm långa.
2st 10 cm långa med liten dosa för ström.
Allt är märkt Fleischmann och vi undrar om du kan hjälpa oss och tala om var vi kan vända oss för att få det värderat för försäljning.
Hoppas att du kan hjälpa till och vi tackar på förhand

MVH Annica S

23/3 09

Hej!

Kan jag skicka en bild av min orig.-kartong
med ett El-lok med 4 vagnar från (kanske) 60-talet,
och kanske få ett hum om ett pris för försäljning?

MVH "Ekan" i Mörbylånga.


26/3 09

Hej!
Mitt namn är Kent och jag har en modelljärnväg från 50-60 talet.
Nu tänker jag sälja den och undrar om du vet var man kan få den värderad?
Skickar med några bilder...


Tacksam för svar...

1 kommentar:

Tompas sa...

Hej vad roligt att det kommer lite brev det finns tydligen mycket av FL. ute i stugorna.
Tommy