LOKE

LOKE

tisdag 30 december 2008

Gott Nytt År...

...önskar jag er alla!

Nu när julmaten är uppäten och julsångerna har klingat ut kan jag äntligen övergå till livets väsentligheter...modelltåg!?
Det är mycket på gång i muséets lokaler nu. Ombyggnad/"färdigställande" av HO-banan är i slutfas. Förändringar vad det beträffar montrar och vitrinskåp är också på gång.
För tillfället är det en salig röra... men kanske att det kan bli till belåtenhet så småningom.
Har ju planer på en flytt av muséet också?? Kanske inte så smart? Bygga i ena änden och riva i den andra...Det är det som kallas för modellhobby,eller?


Fick mail från Norge idag!
MJ-bladets redaktör, Morten Pelle Korsmo, sände mig några bilder som han tog på Fleischmannmuséet i somras. Han höll på i flera timmar och tog nog ett par hundra bilder.
MJ-bladet är en fantastisk tidning om modelltåg i Norge och i vissa delar av norden.
Jag kan rekommendera den tidningen varmt. http://www.mjf.no/ är deras sida, väl värd ett besök.
Kanske får även Fleischmannmuséet vara med på ett hörn?

Ett axplock av bilderna kommer här, håll till godo...






1 kommentar:

Tompas sa...

Jag får önska det samma,Norska bilderna blev riktigt bra.